fredag 11 september 2015

Juni sommaren 2015

Sommaren började rätt lugnt för mig med ett rätt så fullt arbetsschema men med ändå lite händelser. Privat alltså, utanför jobb. jag invigde sommaren med att "flippa ut" som jag gör ibland =)

 Jag hade länge gått och fungerat på att förändra mitt hår. Som vissa av er vet så har jag länge kämpat med att få mitt hår att växa ut och få det längre. Jag brukar få en knäpp ibland och klippa av håret för att fixa en snygg frisyr, men detta året hade jag bestämt mig för att både ha långa naglar och långt hår. Det var typ ett nyårslöfte till mig själv. Naglarna var så gott som avklarade. Långa och fina. Men håret... Och har man bestämt sig så har man. Så att klippa var inget alternativ. Men vad skulle jag göra då?

hmm..

Jo! Blondes have more fun. Så jag bestämde mig för att bli blond! Juni började altså med att jag fick hjälp av 2 av mina bästa vänner, och blev... TYP blond.
FÖRE

EFTER

Jag kan ju säga att det krävdes 2 slingbehandlingar, och 1 färgning, och det var ändå inte blont. Så 2 dagar senare så blonderades det igen. Denna gången blev jag rätt nöjd. Med tanke på min röda färg från början ;)
(pss. Smått alkoholpåverkad och efter lite lek i en smink-app på mobilen)

Bilden ovan är tagen på tåget hem efter en AW med mina fina kollegor i Helsingborg. Nu när jag ser tillbaka på det så kanske jag skulle stannat där och gått efter en askig ton på håret? Inte så totalt blont utan mer blond/ask..... Fast i början var håret rätt så orange... Och jag blir ju aldrig nöjd...


 Några veckor senare så var håret nästan i den färgen som jag ville ha det och det kändes mödan värt!



Nå ja. Nog om håret. Förutom den stora blonderingen, och jobbet, så hände det väl mer i Juni? JODÅ. 
Sent en onsdagskväll, när jag skulle mata katten innan det var dags att gå och lägga sig, så kände jag att kylen inte var så kall som den brukar. Dock hade det varit varmt ute och jag trodde att någon av oss här hemma hade glömt att stänga till kyldörren ordentligt. Så jag sänkte kylan lite och gick och la mig. Dagen där efter kände jag att kylen blivit varmare. FAN tänkte jag! Det måste vara damm eller något som strular till det. Dock fungerade frysen som den skulle?!
 Så jag dammsög under kylen och flyttade runt saker i kylen för att luften skulle ha lättare för att "åka runt" i kylen. Till min förtvivlan hjälpte inte det.... 
Det var bara att börja kasta saker som blivit dåliga av värmen. På fredagsförmiddagen fick jag och sambon åka ut och börja leta kyl. Och jag är oftast en sån person, som snackar mindre skit, och gör mer nytta. Så efter några timmars letande, så hade vi köpt en ny kyl.

Vilket märke tror du?

*trumvirvel*

Samsung så klart! Och snygg som attans är den oxå!

Gamla kylen, och typ allt som fick kastas =(


Nya snygga kylen!
Med jäkligt bra planering och organisering. Så som jag gillar det!

Än idag är jag sjukt nöjd med valet av kyl/frys!

Ja okej, Ett jäkla snack om kylar och mat.. Seeen då undrar du?  Jo men i slutet av Juni lyckades jag hitta en av sommarens finaste varmaste dagar, då jag faktiskt slutade jobb tidigt, och hann sola lite! Kanske lite mycket?  
Solstolen fram, solklänning och solglasögon på och fram med en frozen daquiri, och .........



 Självklart glömde jag smörja in mig med solskyddskrämen!

Röd som en bränd gris!



"Kort" om min Juni-månad. Självklart hände det en massa annat skojjsigt. Mamma fyllde år, en av mina bästa vänner började på allvar leta hus, en nära vän gifte sig (dock var jag inte där, jag jobbade så klart) Mollygarderoben fylldes på. Men detta är en fin summering av min Juni =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar