lördag 12 september 2015

Juli sommaren 2015

Jo men so ni kanske såg i förra inlägget så innehöll min sommar lite "bränna" ;)


Men vad är sommar egentligen utan solbränna? ;P Ialla fall. Dagen efter, alltså den 1 Juli, var så så sjuuuukt varmt, att jag fick för mig att vi skulle köpa en pool.  Denna kunde vi fylla med vatten ifrån tappen inne i badrummet, som vi använder för att koppla trädgårdsslangen för att vattna blommorna i trädgården med. Ingen bra idé....


Det tog en jäkla tid, och JÖSSES vad vattnet var kallt! Det tänkte ju inte jag på att det inte var tempererat vatten som kom ut från slangen, utan endast kallvatten!

Jag är inte den som är den! Utan har jag bestämt mig för något, så ska det banne mig utnyttjas också!

Solen gassade på i 30 graders värme och jag värmde mig med ett glas vin i poolen. För jag kan ju absolut inte säga att det va så jäkla avkopplande som jag trott! Vattnet va kallt som fan och luften va ap-varm! Nästan lite brainfreeze!

Dagen efter var poolen perfekt att använda då solen hade värmt upp vattnet och luften var lagom varm. Så det blev en timmes dopp då också. 

Till och med katten njöt. Inte av poolen men av värmen! ;)

Sen då?  Jo jobb som vanligt, men helgen efter mötte jag upp mamma och vår fina vän Maria, på Lund C, och åkte mot Helsingborg för att möta Eva. Vi åkte ut till Familia köpcenter (som senare skulle bli väldigt bekant för mig, mer än jag anade just då) och besökte Swedala Outlet. Där efter blev det självklart en sväng till Väla och Odd Molly butiken!

3 fina brudar!  Hon i mitten är min favorit, men ni 2 på sidorna är rätt nära ;)

En trevlig lördag i Helsingborg med mat, dryck och en sjujädrans massa skratt! Tack mina sötnosar!
Tack vare att alla 4 är lika Molly-tokiga så pratade vi mycket Mollysar, och Något som det hade pratats mycket om hela våren var höst-släppet. Nu måste jag bara ordna ut lite här.. Ett höst-släpp kommer inte på hösten, utan det kommer inför hösten. Så årets första höst-släpp kom altså i Juli. Och då kom 2 av de sakerna som jag läääängtat efter! Ett stycke regnjacka, och ett vackert paraply! 

Detta beställdes. Jacka via Odd Mollys hemsida och paraply via Eva. Troligen årets bästa och vackraste köp!






Något annat som jag också letat efter hela våren/sommaren var en hatt. Solhatt lyckades jag hitta i början av Juni. Det har jag dock inga bilder på.  Men en mer, retro hatt. Det är så svårt att förklara hur jag hade tänkt, så jag visar en bild istället  (OVANLIGT)

En total favorit! Svart hatt och svart grampa shirt från Odd Molly! Till det hade jag ett par slitna jeans och slitna skor. Lite typ stilen "Jag hade bråttom i morse så jag bryr mig inte!" En stil jag gillar rätt starkt, även om jag inte utnyttjar den så ofta. 



Juli började gå mot sitt slut och semestern började närma sig. Att jobba 60 timmar i veckan började kännas i kroppen och jag kunde inte mer än längta efter semestern. Sista Juli, egentligen min första semesterdag, spenderade jag ändå till å börja med på jobb. 
Det började med att denna sötnosen (min katt) satt med mig på bänken och väntade på min skjuts till jobb

Efter jobb hade jag bestämt träff med en väninna hemma hos mig. Vi skulle fira in min semester med lite drinkar. Självklart gick jag ALL-IN och gick 50-tals rockabilly med nytt smink och lite bandana ;P  Det var ju semester för min del!

 Tillsammans med trevligt sällskap, lite tappas och musik så blev det några drinkar. På bilden nedan har jag gjort en Mojito =)



Detta var Juli kortfattat. Som sagt jobbade jag ca 60 timmar i veckan, på 2 jobb, så sommarkortet från skånetrafiken användes flitigt! Vissa dagar var det till och med Malmö (där det andra jobbet är) till Löddeköpinge, och tillbaka till Malmö, och sen hem till Lund på kvällen. Vissa dagar blev 16-17 timmars arbete. Men lönen där efter så var det värt det. Allt för att jag och min sambo ska få ha en bra liv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar