söndag 28 september 2014

Test, Ricinolja Dag 30

Det har nu gått en månad sedan jag testade Ricinolja kuren första gången, och jag vet inte om det beror på ricinoljan eller att jag tagit extra mycket tid att vårda håret med inpackningar, massage osv, men jag har märkt av lite resultat i alla fall.
Jag har använt ricinolja 1-3 gånger i veckan, gjort inpackning 1 gång i veckan, masserat hårbotten ca 5-10 minuter 3-5 gånger i veckan och borstat det flera gånger om dagen.

Det är rätt lätt att inbilla sig själv att håret inte blivit längre då man inte ser någon större skillnad på längden, men jag märker att håret mår bättre och är mycket lättare att ta hand om. Det är lättare att borsta ut, och jag tycker själv att jag känner att det blivit lite tjockare.

Det som dock är svårt att veta exakt hur mycket längre det har blivit, men jag känner mig rätt säker på att jag mätte på samma sätt igår som jag mätte för en månad sedan, och då har hårlängden ökat med nästan 4 centimeter. Vilket är en stor skillnad mot de 1-1½ centimeterna som håret växer normalt på en månad.  Självklart kommer jag att fortsätta med mina kurer för att se om håret verkligen växer fortare eller om det är som jag bara inbillar mig.






Fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar