fredag 9 maj 2014

Rent eller Smutsigt?

Här hemma har vi ett upprepande problem som ibland kan vara lite irriterande. Innehållet i diskmaskinen...
Är det rent eller smutsigt?

Ibland är vår disk så pass bra fördiskad innan de åker in i diskmaskinen så nästa person som springer förbi diskmaskinen vet inte om det är ren disk eller smutsig disk.
Tex om min sambo fyller diskmaskinen med smutsig disk innan han åker till jobbet, och jag sedan kommer hem några timmar senare, då vet oftast inte jag om han har hunnit sätta igång diskmaskinen innan han åkt hemifrån. Jag vet alltså inte om det är ren eller smutsig disk.

Nu har jag äntligen hittat en lösning!
En magnet där det på ena sidan står "RENT" och på andra sidan står "SMUTSIGT". För att göra det hela lite lättare så har dessa sidorna 2 olika färger också, vilket jag tror kommer att göra att man inte ens behöver läsa på skylten utan bara behöver se färgen.

Väl hemma och provandes av den nya magneten så insåg jag att magneten inte fastnar på vår diskmaskin, men det är ett annat problem som jag får undersöka lite mer sen.  Än så länge så gick det bra att fästa magneten på spisen som sitter precis ovanför diskmaskinen, så man ändå ser magneten.



Magneten hittade jag på www.tingshop.com där dom kostar 105 kronor och finns i olika färger och med olika texter. 
Men bor man i skåne, eller har vägarna förbi Lunda området så har Ting en butik på Botulfsgatan 5 i Lund där man istället kan köpa dessa för 115 kronor.  

Ting har för övrigt mycket annat roligt i butiken/på hemsidan så slå gärna ett öga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar