tisdag 15 april 2014

uppgradering S4 till S5

I fredags var jag nog inte ensam om att skaffa mig en ny mobiltelefon. Jag uppgraderade mig från Samsung Galaxy S4 till Samsung Galaxy S5. Det var som natt och dag. Svart och vitt. Skämt o sido, men så var det verkligen. Jag bytte ut min svarta S4a mot en vit S5a. Än så länge är jag super nöjd och blir ännu nöjdare för varje dag som går :D  

De största skillnaderna som jag kommit fram till just nu: 
Bättre batteritid
Snabbare (bl.a. processorn men också i allmänt) 
Bättre kamera
Snabbare autofokus på kameran, hela 0,3 sekunder
Lättare inställningsmeny
Skönare att hålla i pga den perforerade matta baksidan
Snabbare 4G 
Jag har fått intrycket att skärmen svarar snabbare och hänger med mycket bättre än S4an


Detta är bara mina egna intryck och tycken, men jag tror att flera som bytt telefon kan hålla med mig. Något som kändes skönt med S5an var att Samsung har tänkt mer på kundens upplevelse och behov av telefonen istället för att kasta in en massa nytt halv-onödigt som dom gjorde på S4an.  Självklart har dom satt dit några nyheter, så som pulsmätare och fingeravtrycksläsare, men jag måste säga att jag, som faktist börjat använda nyheterna, tycker att det är lite små roligt och användbart. Speciellt fingeravtrycksläsaren. Ett bra och lätt sätt att hålla säkerheten i telefonen till det ultimata. Självklart kan man ha låskod eller liknande, men den går ju att ta reda på, men använder man fingeravtrycksläsaren så är det endast registrerade fingeravtryck som kan låsa upp telefonen. 

Lite tekniknörd som jag är så är jag nöjd med mitt val av uppgradering! =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar