lördag 21 september 2013

Red like a rose

För att göra en lång berättelse kort, ut med den gamla och in med den nya :P

För ca 5 år sedan började jag på komvux här i Lund och var då i behov av en skoldator. In på Elgigaten och titta, och där hittade jag en för ett rimligt pris som skulle matcha mina önskemål, och lite till. Men det tog inte många månader för än det började klydda och bete sig konstigt. Nu efter något år, så tar det nästan 20-30 minuter för den att starta, och för att inte tala om tiden det tar att starta en internet sida. Det där funkar inte!

Jag har länge varit intresserad av en ny dator men inte riktigt haft pengarna, inte haft tid, inte haft orken att ta tag idet. För än för ungefär en vecka sedan. Då såg jag och min sambo en rätt så bra dator inne på Elgiganten när vi var där i ett annat ärende, och då började mitt huvud att gå i de banorna igen, jag behövde ju en ny dator. Jag gav min gamla en chans till, men de slutade i att jag skrev ett jätte långt inlägg här på bloggen, och precis innan jag skulle publicera, så stängde datorn av sig. Där gick gränsen. 
I torsdags var vi inne på Elgigantens kvällsöppet då dom skulle ha rea, men var ändå inte riktigt säker. Låg halva natten och tittade runt på olika sidor med dator, men hur mycket jag än tittade runt så hade jag ändå den där dator från elgigaten i tankarna. 
Igår satt jag i flera omgångar och tittade igen, men jag kände det som om att jag ändå redan hade bestämt mig. 20.05 igår, blev jag ägare till en ny dator. 

En 15.6 tums Samsung 3-serie laptop. 

Bilden  är lånad av elgiganten.se






Jag köpte även till ett rött silikonskydd för tangenterna, då tangenterna precis som dator är vita och jag tror att dem lätt kan bli skitiga. Dessutom tyckte jag att det blev lite fräckt, vit dator, rött lock och röda tangenter :P




Nu kommer jag att kunna uppdatera bloggen mer, kommer att kunna göra bankärenden och allt internetskvatt mycket lättare, och kommer dessutom att ha något att fördriva hösten och vintern med :P Än så länge, 5 utav 5 Ammystjärnor :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar