söndag 15 juli 2012

Även solen har sina fläckar

Efter mitt förra inlägg om mina små utslag blev jag tillfrågad om jag ville lägga ut en bild och kanske berätta lite mer.  Egentligen tar det emot att skriva om det, men jag har insett att det finns vissa som läser mina inlägg som ändå kanske kan hjälpa mig lite.


Dessa utslag befinner sig i större mängd på min rygg och torso, i mindre mängd på mina axlar och har även fläckat av sig lite på min hals och armar. Utslagen uppstod för 6-12 månader sedan, men i väldigt smått och ljust format, så jag reagerade inte så mycket på det då. Men efter hand som tiden har gått har dessa växt och mörknat väldigt, och efter ett tag orkade jag knappt se mig själv i spegeln. Inte bara det att dom syns, utan det kliar och fjällar väldigt. Det kliar extra mycket när man blir varm, tex när man rör på sig mycket eller om det är extremt varmt ute.

Jag trodde att jag skulle kunna bota mig själv och har i ett halvår provat olika sorters läkemedel och förändringar. Krämer, shampoon, salvor,  byte av tvättmedel,  sova med bara påslakan (alltså utan täcke) total städat lägenheten och rengjort den med desinfektionsmedel (jag är trots allt kvalsterallergiker) men vad jag än har provat så har ingenting fungerat.

För ca 3 veckor sedan gav jag upp och gick till läkare. När jag visade henne utslagen såg hon nästan förvånad ut och sa

"Eh jaha.. Ja det där ser ju inte så bra ut. Det ser ut som någon slags eksem eller svampinfektion. Jag tror att det kan vara något sådant. Du ska få tabletter." 

Inget så tryggingivande svar man fick av henne. I alla fall. På torsdag ska jag dit igen och prata med henne, antagligen förlänger hon perioden med tabletterna, även om jag inte ser något skillnad från innan. Dock kan det kanske vara så att man måste gå på dom ett tag innan det syns någon skillnad.







I vilket fall som, jag gillar leopardmönster, men jag anser inte att jag vill se ut som en leopard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar