fredag 16 maj 2014

Jag gråter inte för att jag har ont, jag gråter för att jag är lycklig av att ni är här!

Vad har denna dagen gett mig då?
Dagen började som vanligt.. Jag vaknade en bra stund innan alarmet ringde, gick upp, fixade till mig och mådde super. Tog en 30 minuters promenad bort till Ica och hämtade paket. En fin Odd molly kofta. Efter det kändes det som om de va timvis tills jag skulle börja jobba så jag fortsatte min promenad in till stan. Efter en ca 4km lång promenad var jag nere i stan och passade på att gå in på espresso house och köpa en frappino fruit och begav mig till jobb..

Efter jobb åkte jag hem och glassade lite i solen medans jag inväntade Cilla. Runt 15 tiden ringde hon mig och vi begav oss in till Malmö för att besöka Sandra på MAS. En tårfylld träff med många skratt och många tårar. Det var helt underbart att kunna krama henne, även om hon var skadad och hade ont. Bara känslan att höra hennes röst fick mig att få gåshud. Men det vackraste av allt var nog när vi satt i fotändan på hennes säng, och hon utbrister "Tänk att jag har så underbara vänner som kan gråta för att dom älskar mig så mycket! Det är därför ni är mina bästa vänner! För jag gråter inte för att jag har ont, jag gråter för att jag är lycklig av att ni är här!"

 Flera av våra vänner var där och runt 17 tiden kom en utav sköterskorna in till oss och sa att vi var för många besökare. Jag och Cilla stannade bara en liten stund till sen åkte vi hem. Båda två med ett stort smajl på läpparna! Vi begav oss hemåt och då jag och Cilla nästan bor grannar och våra pojkvänner jobbar kväll idag så beslöt vi oss för att äta tillsammans. Hem till mig och körde ihop en najs middag. Ungsgrillad fläskfilé med pommes, bea och en blandning av ätor och majs. När jag satte fram tallrikarna på bordet så utbrister Cilla "majs? Majs? MAJS? Va tror du att jag är en kyckling eller?!"   HAHAHA

Efter middagen satt vi ett tag och drack lite vin och snackade skit. Vid 8a tiden drog hon hem och sedan dess har jag suttit här och pillat rundor... Imorgon är det jobb som gäller. Hela helgen faktist. Men på Söndag är det dags för petitionärsträff igen med mina sötnosar Michaela och Nathalie. Då ska vi äta gott, dricka gott och spela bingolotto! Håll tummarna för att jag vinner denna gången! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar